SEO er noget alle virksomheder, små og store, har meget fokus på lige for tiden. I den forbindelse kan du næsten ikke undgå at have hørt om content marketing, men hvad er det egentligt, og hvordan kan du bruge det til din fordel? Det kan du læse mere om her.
Hvad er content marketing?
Inden vi forklarer dig hvordan du kan bruge content marketing til din fordel, er det relevant at kortlægge hvad content marketing egentlig er. Som begrebet måske tilsiger så handler det om indholdsmarkedsføring, altså markedsføring ved hjælp af indhold. Content marketing er en SEO-strategi der fokuserer på at producere indhold der er værdifuldt for brugeren, og på den måde få brugeren til at selv læse videre og interagere med indholdet, uden brug af annoncer eller betalte kliks. Som en følge af dette kan din destination eller hjemmeside også forbedre sin rangering i google på en organisk måde. På SEO-sproget kalder man dette for organisk vækst.
Hvordan bruge content marketing?
Når man betaler for dyre kliks og annoncer i søgemaskiner og på sociale medier, konkurrerer man med virksomheder der kan have millioner af kroner til markedsføring. Når man laver content marketing, derimod, konkurrerer man på lige vilkår – om at lave det bedste indhold der kan resultere i organisk vækst. Uanset om du tilhører en lille eller stor virksomhed, kan du bruge content marketing til din fordel. Begrebet organisk vækst bliver relevant i den forbindelse, fordi det er det der er det ultimative mål med content marketing. At fokusere på at producere værdifuldt indhold af høj kvalitet, der giver mening for brugeren, er nøglen til organisk vækst. Hvis man benytter sig af et professionelt SEO-firma, kan de hjælpe med, at give dig de resultater du har brug for i forbindelse med content marketing.