Spring til indhold

Kom godt fra start med din nye virksomhed

kom godt fra start med din nye virksomhed

Du sad med en avis og en kop kaffe i hånden. Den ide du så ofte har tænkt på, blev nu mere dominerende i dine tanker. Du sagde den nu højt. Du begyndte at udvikle på ideen. Den bar frugt. Her står du i dag med et firma. Dit eget firma. For du har lige startet din egen virksomhed ud fra den ide du fik, netop den morgen.

Med en ny virksomhed følger store udfordringer. Den første tid kan være økonomisk belastet indtil du får alvor slår igennem. Det er derfor vigtigt at have de rette medarbejdere såvel som det rette udstyr, da dette på sigt vil øge din chancer for flere kunder til virksomheden. Læs med herunder og få nogle fifs til, hvordan du bedst muligt optimerer din virksomhed.

Tag imod alt den hjælp du kan

Alt begyndelse er svært. Du har aldrig prøvet at starte en virksomhed før, hvorigennem du har meget at lære. De vigtige ting at kende til, når du skal styre virksomheden er, ud over produktet, de regler det medfører med salg. Der er en del regler for skat, moms og toldafgifter. Er du ikke helt sikker på, hvornår fristerne ligger eller hvad reglerne er for netop din virksomhed? Så kan du få tilbud om vejledning hos Skat, som hjælper dig igennem din første tid som virksomhedsejer. Har du brug for at tjene hurtige penge til den første tid af din virksomhed, så kan du læse med her.

Optimér din salgsafdeling

Salgsafdelingen i din virksomhed er vigtig, da det er denne der sikre dig en indtægt. Der findes mange systemer, som hjælper dig med at samle alle systemer, således de arbejder sammen og håndteringen vil blive forenklet. Med BlueNordix, der fungerer som en browserbaseret dialer og et CRM system, vil du kunne optimere din salgsafdeling. Eksempelvis gør de det muligt at optage alle samtaler, hvorved du efterfølgende har bedre mulighed for evaluering. Kommunikation er det vigtigste ved en virksomhed, men også det rette udstyr dertil.

Ansæt medarbejdere, som matcher din virksomhed

Medarbejderne i din virksomhed er sammen med produktet, virksomhedens billede udadtil. Det er derfor vigtigt at ansætte medarbejdere, som matcher din virksomhed godt. Alt efter produktet, så skal dine medarbejdere afspejle det. Er det meget alvorligt, skal medarbejderne også være det. De, som tager telefonen skal være imødekommende og snakke med en frisk stemme. Din hjemmeside er dine kunders førstehåndsindtryk, men den person kunden ringer til, er første skridt ind i selve virksomheden. Derfor skal de give et godt indtryk, så der er grundlag for samarbejde.

Rate this post

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *